۱۲ توصیه برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک موفق

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
۱۲ توصیه برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک موفق

 در دنیای امروز، ما ایده های شگفت انگیزی از طراحان گرافیک میبینیم که غیر ممکن است ما را به تحسین وادار نکند.قبلا به این گونه بود که وقتی ما گاهی اوقات با یک چنین طرح های گرافیکی فوق العاده ای روبه رو میشدیم بدون توجه به آنها از کنارشان عبور می کردیم. جامعه ای که در آن زندگی میکنید، موسسه ای که در آن آموزش میبینید، رستورانی که در آن غذا میخورید و هر سازمان دیگری که اطراف شماست به یک طراح گرافیک متصل میباشد.

یک طراح گرافیک، یک کارشناس خبره است که با هنر سر و کار دارد وبا تصاویر،طرحهای گرافیکی و نوشته ها بازی میکند تا یک طرح ایجاد کند.این طرحها به طور گرافیکی در بروشورها، تبلیغات و بنرها استفاده میشوند. اینها مفاهیم بصری هستند که با دست یا نرم افزارهای کامپیوتری ایجاد شده اند. طراح گرافیک با ایده هایی ارتباط برقرار میکند که الهام بخش است ومصرف کنندگان را شیفته محصول می کند.طراح سخت کار می کند که طرح را قابل فهم کند و ایده ها و تجربیاتش را نمایش دهد.
تفکر کردن و بوجودآوردن ایده ها دشوار نیست،اما همواره به اجرا درآوردن بخشی از قضیه است.یک طراح موفق کسی است که در طرح یک ایده و سپس تبدیل آن به یک اثر بصری موفق عمل کند.

 

راههای مهمی برای یک طراح موفق شدن وجود دارد که به شرح زیر است:

 

۱- با طراحی نمادها( metaphors) شروع کنید:

 

 با طراحی نمادها( metaphors) شروع کنید

خود را با زمینه ی طراحی پایه و طراحی نمادها درگیر کنید.یک وبسایت را از طراحی ساده شروع کنید که محتوا را از طریق پیام انتقال میدهد. ایده های خوب برای نمادها با هزینه اندک مشتری جذب میکند.برای هر مبتدی مهم است که ابتدا با یک نسخه موقتی کار کند. و این یک فرصت عالی برای شروع به کار طراح است.

 

۲- از روش طوفان مغزی استفاده کنید:

 

از روش طوفان مغزی استفاده کنید

استفاده از روش طوفان مغری برای رسیدن به ایده ها همواره مفید است. یک نفر میتواند پشت مانیتور بنشیند و ایده ها را جمع آوری کند. برای موفقیت لازم است ایده هایی خلاق و نو هستند را گسترش دهید. خلاقیت و نو آوری در ذهن شماست نه در صفحه کامپیوتر.

 

۳- به انجمن یا گروه های طراحی بپیوندید:

 

 به یک انجمن یا گروه های طراحی بپیوندید

هنگامیکه افرادی با علایق مشابه با هم معاشرت میکنند ایده های بسیار بیشتری شکل میگیرد.شبکه اجتماعی از خانه، خانواده، دوستان واقوام شما شروع میشود جاییکه شما میتوانید افراد بسیاری با علایق مشابه بیابید. پیوستن به یک گروه مهارتهای شما را نیز افزایش میدهد.

 

۴- از دفتر طراحی استفاده کنید:

 

از دفتر طراحی استفاده کنید

ایده هایی که در ذهن دارید را روی کاغذ پیاده کنید. این کار قبل از اینکه ایده های خود را به گرافیک تبدیل کنید به شما کمک میکند طراحی بهتری کنید.به علاوه طرح زدن روی کاغذ این شانس را به شما میدهد که به وضعیت های مختلف فکر کنید.

 

۵- یک کتابخانه بسازید:

 

یک کتابخانه بسازید

یک کتابخانه و یک گالری از طراحی های خود بسازید تا خلاقیت و مهارت خود را تضمین کنید.گاهی اوقات شما میتوانید یک طرح که در زمان محدود یا در اوقات فراغتتان ایجاد کردید را به اتمام برسانید.پس این ضروری است که کارهای خود را گردآوری کنید. این نمادی از مسئولیت پذیری است.

 

۶- برای خود برند داشته باشید:

 

برای خود برند داشته باشید

وقتی به مهارتها و صلاحیت های خود توانمند شدید، میتوانید برند داشته باشید تا طرح ها و کارهای خود را جهانی کنید. شما میتوانید این کار را به صورت آنلاین یا در یک مجله انجام دهید. این قدم به شما کمک میکند به سمت موفقیت بروید.

 

۷- با فتوشاپ کار کنید:

 

با فتوشاپ کار کنید

بعد از اینکه با نرم افزارهای کوچک کار کردید، با فتوشاپ آشنا شوید. فتوشاپ بهترین برنامه برای طرحهای گرافیکی و تصاویر است. ترکیب شگفت انگیز باعث میشود متوجه شوید که شما میتوانید "انجامش میدهم" را به "انجامش دادم" تغییر دهید.

 

۸- با رنگ ها بازی کنید:

با رنگ های بازی کنید

بعد از طراحی ترکیب، میتوانید رنگها را اصلاح کنید. این به شما کمک میکند که رنگهای ترکیب را یکدست کنید. سعی کنید رنگها را بر طبق زمینه اصلاح کنید.

 

۹- بیشتر بیاموزید:

 

بیشتر بیاموزید

کتاب بخرید و وبسایت ها را مرور کنید تا بیشتر درباره فوتوشاپ،ترکیبات و اصلاحات بیاموزید. درسنامه های آموزشی و ویوئوهای مخصوصی وجود دارند که میتواند به شما کمک کنند کار با نرم افزار را به آسانی یاد بگیرید.

 

۱۰- از تکسچر استفاده کنید:

 

از تکسچر استفاده کنید

تکسچر در طراحی، سادگی به کار شما میدهد. برای اینکه به طرحایتان یک حس ذاتی ببخشید، علاوه بر اضافه کردن کارهای دست ساز، یک تکسچر برای کارهای خود داشته باشید. این باعث میشود که کار شما در مقایسه با سایرین دارای چارچوب و یک پایان مناسب باشد.

 

۱۱- با سایه ها کار کنید:

 

با سایه ها کار کنید

کار با سایه ها تاثیر خوبی در طراحی شما دارد. گوشه های تاریک کمک میکند که طرح شما بالاتر به نظر برسد. این کار طرحهایی را که تیز هستند را صاف و هموار میکند و کار شما را به یک طرح ساده تبدیل میکند.

 

۱۲- نفس عمیق بکشد و از کارتان پرینت بگیرید:

 

نفس عمیق بکشد و از کارتان پرینت بگیرید

یک نفس عمیق بکشید و اطمینان حاصل کنید که تمامی مواردی که باعث میشود کار شما زیباتر به نظر برسد را لحاظ کردید و منطبق با زمینه ی مشخص شده پیش رفتید.
وقتی با پروژه های متحرک و انیمیشن کار میکنید شما باید آمادگی کافی داشته باشید وبدانید که همه چیز در جای مناسب قرار دارد. ثانیا باید تمام ترکیبات و لایه ها را دوباره چک کنید تا چیزی فراموش نشود. به عقب برگردید و همه چیز را دوباره چک کنید تا اشتباهات احتمالی را بیابید سپس از کارتان پرینت بگیرید.

هیچکس نمیتواند این حقیقت را انکار کند که طراحان گرافیک سخت کار می کنند تا پاسخگوی نیاز مشتری باشد. طراحان گرافیک معمولا با بازاریاب ها، آنالیزورها، برنامه نویسان و نویسنده ها کار میکنند تا کارشان را به صورت تخصصی انجام دهند.آنها طرحهای منحصربفردی ایجاد میکنند که پیام شرکت را به مشتریان منتقل میکند.

مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم با یادگیری مهارتها و ویژگی ها میتواند از یک مبتدی یک طراح موفق بسازد. طراحان میتوانند در خانه باشند و با استفاده از دانش ومهارتشان در کامپیوتر و نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ وسایر نرم افزارها،درآمد قابل توجهی داشته باشند. طراحان تمام مهارتهایی که لازم است تا صنعت تجارت گسترش پیدا کند را دارند. صنعت تجارت طراحان گرافیک را برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی استخدام میکند.

اگر میخواهید طراح موفقی باشید باید مهارتهایی که که باعث موفقیقت شما میشود بیاموزید که این مهارتها تنها با چند کلیک درحالیکه در خانه تان هستید حاصل میشود. پس این قدمهای آسان را بردارید وطراح بهتری شوید.

ارسال دیدگاه

به باشگاه مشتریان تربچه بپیوندید ثبت نام