تایپوگرافی علی اکبر علیه السلام

توضیحات نظرات
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

تایپوگرافی علی اکبر علیه السلام

تایپوگرافی علی اکبر علیه السلام توسط تیم طراحی سایت تربچه خطاطی ارائه شده است. خوشنویسی نام حضرت علی اکبر (ع) به صورت دستی خطاطی شده و از جذابیت و ترکیب خاصی برخوردار می باشد. این تایپوگرافی پس از نهایی شدن در مرحله خطاطی بر روی کاغذ، به نرم افزار فتوشاپ انتقال یافته و در آن رنگ آمیزی و اجرا شده است.

فرمت خوشنویسی حضرت علی اکبر علیه السلام PSD بوده و قابل استفاده در فتوشاپ می باشد.این تایپوگرافی مناسب استفاده در تمامی طرح ها از جمله بنر، بروشور، پوستر، لوگو، پرچم و طرح های مذهبی خواهد بود.

علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب (سال ۳۳ قمری-سال ۶۱ قمری) مشهور به علی‌اکبر فرزند امام حسین(ع) و از شهدای بنی‌هاشم در روز عاشورا بود. امام حسین(ع) او را شبیه‌ترین مردم به پیامبر اسلام معرفی کرده و فرموده که هر وقت مشتاق دیدن پیامبر(ص) می‌شدیم به او نگاه می‌کردیم.

علی اکبر در روز عاشورا نخستین فردی از بنی‌هاشم بود که به شهادت رسید، پدرش بر بالای جنازه او حاضر شد و قاتلان او را نفرین کرد. علی اکبر در پایین پای پدر دفن است و قبر او داخل ضریح امام حسین قرار دارد.

علی‌اکبر فرزند امام حسین(ع) و لیلی بنت ابی مره است. او در زمان خلافت عثمان(خلافت: ۲۳ یا ۲۴-۳۵ق) به دنیا آمد. تاریخ دقیق تولد علی اکبر مشخص نیست اما در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۱۱ شعبان به عنوان روز ولادتش، روز جوان نامگذاری شده است. برخی محققان سن او را به هنگام شهادت در سال ۶۱ق، ۲۸ سال دانسته‌اند. بر اساس گفته مذکور، سال تولد او ۳۳ قمری خواهد بود.

کنیه‌اش ابوالحسن است همچنین او را اکبر نام نهاده‌اند چرا که از بردارش امام سجاد(ع)، امام چهارم شیعیان متمایز شود. هر چند که شیخ مفید لقبش را اصغر گفته و اکبر را لقب امام سجاد(ع) دانسته است. برخی از نسب‌شناسان و تاریخ‌دانان، علی‌اکبر را بزرگترین فرزند امام حسین(ع) دانسته‌اند.

کلینی حدیثی از امام رضا(ع) نقل کرده که حکایت از ازدواج علی اکبر و داشتن فرزندی به نام حسن دارد؛ [نیازمند منبع] در مقابل چنانکه گروهی از نسب‌شناسان گفته‌اند از وی فرزندی نمانده و نسل امام حسین(ع) تنها از طریق امام سجاد(ع) ادامه پیدا کرده است.

علی اکبر در ۱۰ محرم سال ۶۱ قمری در واقعه عاشورا به شهادت رسید و بدنش در پایین پای پدرش به خاک سپرده شد. قبر او در ضریح امام حسین واقع شده، و شش گوشه بودن ضریح را به همین دلیل دانسته‌اند. اما سر او را به همراه سرهای شهدای کربلا به کوفه و شام بردند، درباره فرجام سر علی اکبر به اینکه آیا به بدنش ملحق شده یا در قبرستان باب الصغیر دفن است، اختلاف‌نظر وحود دارد، سید محسن امین گفته است که در سال ۱۳۲۱ق در قبرستان باب الصغیر بارگاهی را دیده که بر ورودی آن بر سنگی نوشته شده که اینجا مدفن سرهای عباس بن علی، علی اکبر و حبیب بن مظاهر است. به گفته وی پس از بازسازی نام برخی دیگر از شهدای کربلا به آن افزوده شده است. این مکان امروزه به نام مقام رؤوس الشهداء(مدفن سرهای شهدای کربلا)شناخته می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

قیمت : 35,000 تومان
به باشگاه مشتریان تربچه بپیوندید ثبت نام