تقویم دیواری ۹۹ چهار قل

توضیحات نظرات
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

تقویم دیواری ۹۹ چهار قل

طرح لایه باز تقویم دیواری ۹۹ چهار قل با آیات قرآنی سوره های کافرون، اخلاص، فلق و ناس طراحی و اجرا شده است.  تقویم چهار قل با خوشنویسی دستی آیات شریفه سوره های چهار قل به صورت اختصاصی و حرفه ای خطاطی و اجرا شده است. این طرح با فرمت PSD ارائه شده و در ابعاد استاندارد تقویم دیواری ۴۰ * ۵۵ سانتی متر می باشد.

چهار قل چه سوره های هستند؟

چهارقل، چهار سوره پرفضیلت از قرآن کریم هستند که به خواندن آن ها سفارش های فراوانی شده است. چهار قُل یا چارقل، عنوانی برای چهار سوره کافرون، اخلاص، فلق و ناس که همه با کلمه« قُل» شروع میشوند . بنابر روایتی که از پیغمبر( ص) گفته شده و به حدیث ذات القلاقل معروف است، خواندن چهار سوره ذکر شده، برای در امان ماندن از بلایا سفارش شده است.

سوره کافرون
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣) وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴)وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)
بگو اى کافران (۱) آنچه مى ‏پرستید نمى ‏پرستم (۲) و آنچه مى ‏پرستم شما نمى ‏پرستید (۳) و نه آنچه پرستیدید من مى ‏پرستم (۴) و نه آنچه مى ‏پرستم شما مى ‏پرستید (۵) دین شما براى خودتان و دین من براى خودم (۶)

سوره اخلاص
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴)
بگو خداوند یکتاست (١) خدا بی نیاز است(٢) نه زاییده و نه زاییده شده ( فرزند ندارد و فرزند کسی نیست)(٣) هیچ کس همتای او نیست(۴)

سوره فلق
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١)مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣) وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴)وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)
بگو: «پناه مى‌برم به پروردگار سپیده دم(۱) از شرّ آنچه آفریده،(۲) و از شرّ تاریکى چون فراگیرد(۳) و از شرّ دمندگان افسون در گره‌ها(۴) و از شرّ [هر] حسود، آنگاه که حسد ورزد.»(۵)

سوره ناس
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢)إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّهِ وَ النَّاسِ (۶)
بگو: به پروردگار مردم پناه می‌برم(١) فرمانروای مردم(٢) خدای مردم(٣) از شر وسوسه وسوسه گر نهانی (۴)  آن که در دل‌های مردم وسوسه می‌کند(۵) خواه از جنیان باشد یا از آدمیان(۶)

خواص خواندن چهارقل
چهارقل این سوره ها خواص ضد چشم زخم و سحر دارند، مانند آیه الکرسی این سوره هـای قرآنی برای برطرف سحر و جادو، چشم زخم و در امان ماندن از بخل و زیان خواص هـای تائید شده بسیاری دارند. خواندن چهار قل برای تعویذ و در امان ماندن خود و فرزند و مال از اسیب، سفارش شده است. چهارقل، در زمان های گوناگون، از عناصر فرهنگ عامه ایرانیان بوده و برای در امان ماندن از خطرات خوانده می شده است؛ چنان که سنایی غزنوی، شاعر فارسی زبان قرن پنجم هجری، در یکی از شعرهای خود چارقل را حرز خوانده است.

همین‌ طور در یکی از داستان های جلال آل احمد، داستان نویس معاصر آمده است: « صبح ها که دکانش را باز میکرد ، چهارقل می خواند».

طرح لایه باز تقویم دیواری سال ۱۳۹۹ طرح قرآنی چهار قل

طرح تقویم دیواری چهار قل با طراحی و خوشنویسی آیات شریفه سوره های قرآنی طراحی و اجرا شده است. چهارقل، چهار سوره پرفضیلت از قرآن کریم هستند که به خواندن آن ها سفارش های فراوانی شده است. طرح تقویم چهار قل به مناسبت نوروز سال ۱۳۹۹ طراحی شده و به دلیل عمومیت داشتن این طرح ، مناسب استفاده در کسب و کارهای مختلف و همچنین سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی خواهد بود.

این تقویم به صورت دیواری طراحی شده و به صورت تک برگ در قالب ۱۲ ماه و چهار فصل با رنگ جداگانه مشخص شده است.

به دلیل سوء استفاده برخی افراد سودجو، لایه اعداد تقویم بسته شده و قابل تغییر نمی باشد.لذا جهت استفاده از طرح لایه باز تقویم جهت ویرایش اعداد، باید طرح خام تقویم را به صورت جداگانه خریداری نمایید.

جهت خرید تقویم خام ۹۹ به صورت لایه باز و قابل ویرایش به صفحه لایه باز تقویم ۹۹ مراجعه فرمایید.

طرح تقویم ۹۹ بر اساس تقویم منتشر شده از مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران  طراحی شده و تا حد امکان بررسی شده تا خطایی نداشته باشد. لذا با توجه به امکان خطای انسانی، لطفاً قبل از چاپ تقویم، اعداد و مناسبت ها را بررسی نمایید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید. 

 

گروه طراحی تربچه هیچ مسئولیتی در قبال خطای سهوی موجود در تقویم را نخواهد داشت.

جزئیات تقویم دیواری سوره های چهار قل سال ۱۳۹۹

ابعاد ۴۰ * ۵۵ سانتی متر

رزولوشن ۳۰۰PPI

مد رنگی  CMYK

فرمت PSD

قابل استفاده و ویرایش در فتوشاپ

نحوه خرید و استفاده از طرح

جهت خرید طرح، پس از ثبت نام در سایت، حساب کاربری خود را از طریق پنل کاربری شارژ نموده، سپس مجدداً به صفحه طرح مراجعه کنید و روی دکمه دانلود تکی کلیک نمایید.

فایل طرح به صورت فشرده RAR می باشد که توصیه می کنیم جهت باز نمودن فایل RAR از نرم افزار Winrar استفاده نمایید.

پس از باز نمودن فایل PSD در نرم افزار فتوشاپ، از طریق پنل لایه ها (Layers) ، آیکن چشم که در کنار اسم فایل قرار گرفته را روشن کنید تا طرح برای شما ظاهر شود.(این کار به جهت کاهش حجم فایل انجام می شود)

 

جهت مشاهده دیگر آثار، به صفحه تقویم و سررسید ۹۹ مراجعه فرمایید.

ارسال دیدگاه

برچسب ها :

قیمت : 40,000 تومان
به باشگاه مشتریان تربچه بپیوندید ثبت نام