نقاشی خط شعر خیال

توضیحات نظرات
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

نقاشی خط شعر خیال

نقاشی خط یکی از حوزه های هنرهای تجسمی می باشد که سبک و سیاق به کار رفته در آن کاملا ایرانی می باشد و طرز بیان آن به شیوه نقاشی می باشد. طرح نقاشی خط شعر خیال ، توسط تیم طراحی و گرافیک سایت تربچه ارائه شده است. این طرح با خط شکسته و در ابعاد ۷۰ * ۵۰ سانتی متر با رزولوشن ۳۰۰PPI و مد رنگی RGB با کیفیت عالی ارائه شده است. نقاشی خط خیال ابتدا به صورت دستی خطاطی شده و سپس در نرم افزار فتوشاپ رنگ آمیزی، نقاشی و سایه زنی های آن انجام شده است. نقاشی خط خیال با فرمت PSD ارائه شده و قابل استفاده و ویرایش در نرم افزار فتوشاپ می باشد. به دلیل کیفیت فوق العاده و رزولوشن بالای این طرح، قابلیت چاپ تا ابعاد ۳ * ۲ متر را بدون افت کیفیت خواهد داشت.

متن کامل شعر خیال

ما را به جز خیالت، فکری دگر نباشد             در هیچ سر خیالی، زین خوبتر نباشد
کی شبروان کویت آرند ره به سویت             عکسی ز شمع رویت، تا راهبر نباشد
ما با خیال رویت، منزل در آب دیده             کردیم تا کسی را، بر ما گذر نباشد
هرگز بدین طراوت، سرو و چمن نروید             هرگز بدین حلاوت، قند و شکر نباشد
در کوی عشق باشد، جان را خطر اگر چه             جایی که عشق باشد، جان را خطر نباشد
گر با تو بر سر و زر، دارد کسی نزاعی             من ترک سر بگویم، تا دردسر نباشد
دانم که آه ما را، باشد بسی اثرها             لیکن چه سود وقتی، کز ما اثر نباشد؟
در خلوتی که عاشق، بیند جمال جانان             باید که در میانه، غیر از نظر نباشد
چشمت به غمزه هر دم، خون هزار عاشق             ریزد چنانکه قطعاً کس را خبر نباشد
از چشم خود ندارد، سلمان طمع که چشمش             آبی زند بر آتش، کان بی‌جگر نباشد

شاعر

خواجه جمال الدین سلمان ابن خواجه علاءالدین محمد مشهور به سلمان ساوجی در قرن هشتم هجری در شهر ساوه به دنیا آمد. او ابتدا در خدمت خواجه غیاث الدین محمد و سلطان ابوسعید بهادر خان بوده و پس ازبر هم خوردن اساس سلطنت ایلخانان واقعی به خدمت امرای جلایر پیوست. دلشاد خاتون همسر شیخ حسن بزرگ نسبت به سلمان کمال توجه و محبت را داشت و تربیت فرزندش سلطان اویس را به او واگذار کرد. وی در اواخر عمر منزوی شد و به زادگاه خود بازگشت و در همانجا در سال ۷۷۸ هجری قمری دار فانی را وداع گفت. از او علاوه بر دیوان قصاید و غزلیات و مقطعات، دو مثنوی به نام “جمشید و خورشید” و “فراقنامه” به جای مانده است.

 نقاشی خط

یکی از هنرهای بسیار زیبا، هنر نقاشیخط است. نقاشیخط ، ترکیبی هنرمندانه از نقاشی ، فرم و خوشنویسی است. از دیرباز تا حالا، خوشنویسی و نقاشی رابطه ای تنگاتنگ با هم داشته اند و همراهی این دو هنر در نقاشی خط، بسیار چشم نواز و دیدنی است. نقاشی خط، آرایشی هنرمندانه از حروف و کلمات در قالب یک طرح نقاشی است که در ذهن خوشنویس ایجاد می شود. با کمک نقاشی خط ، هنرمند با ذوق و مهارت خود، تکنیک های خطاطی و نقاشی را به کار می گیرد و تابلوی نقاشی خود را با استفاده از حروف خلق می کند. نقاشیخط در گروه هنرهای تجسمی قرار می گیرد. هرکدام از آثار هنری که با کمک تکنیک های خطاطی و نقاشی به وجود بیاید، جزو آثار نقاشی خط محسوب می شود. نقاشیخط ، یکی از هنرهای ارزشمند است که به خوشنویسان و خطاطان این اجازه را می دهد که از دانش بصری خود استفاده کنند و با کمک رنگها و حروف خوشنویسی، احساسات و اندیشه های خود را به مخاطبان منتقل کنند.

ویژگی های نقاشی خط شعر خیال

چاپ و ساخت تابلوهای دیواری با کیفیت فوق العاده
امکان ایجاد تغییر رنگ
هزینه فوق العاده کم در مقایسه با آثار سنتی
ارائه فایل فتوشاپی PSD
قابلیت چاپ به عنوان پوستر دیواری، ماگ، کوسن و…

ارسال دیدگاه

قیمت : 620,000 تومان
به باشگاه مشتریان تربچه بپیوندید ثبت نام