نقاشی خط شعر دل می رود ز دستم

توضیحات نظرات
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

نقاشی خط  شعر دل می رود ز دستم صاحبدلان خدا را

هنر نقاشی خط یک هنر و نو آوری ایرانی است که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. نقاشی خط یکی از حوزه های هنرهای تجسمی می باشد که سبک و سیاق به کار رفته در آن کاملا ایرانی می باشد و طرز بیان آن به شیوه نقاشی می باشد. طرح نقاشی خط شعر دل می رود ز دستم، توسط تیم طراحی و گرافیک سایت تربچه ارائه شده است. این طرح با خط شکسته و در ابعاد ۷۰ * ۵۰ سانتی متر با رزولوشن ۳۰۰PPI و مد رنگی CMYK با کیفیت عالی ارائه شده است. نقاشی خط  شعر صاحبدلان ابتدا به صورت دستی خطاطی شده و سپس در نرم افزار فتوشاپ رنگ آمیزی، نقاشی و سایه زنی های آن انجام شده است. نقاشی خط فوق با فرمت PSD ارائه شده و قابل استفاده و ویرایش در نرم افزار فتوشاپ می باشد. به دلیل کیفیت فوق العاده و رزولوشن بالای این طرح، قابلیت چاپ تا ابعاد ۳ * ۲ متر را بدون افت کیفیت خواهد داشت.

متن کامل شعر صاحبدلان

دل می‌رود ز دستم صاحب دلان خدا را             دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا
کشتی شکستگانیم ای باد شرطه برخیز             باشد که بازبینم دیدار آشنا را
ده روزه مهر گردون افسانه است و افسون             نیکی به جای یاران فرصت شمار یارا
در حلقه گل و مل خوش خواند دوش بلبل             هات الصبوح هبوا یا ایها السکارا
ای صاحب کرامت شکرانه سلامت             روزی تفقدی کن درویش بی‌نوا را
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است             با دوستان مروت با دشمنان مدارا
در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند             گر تو نمی‌پسندی تغییر کن قضا را
آن تلخ وش که صوفی ام الخبائثش خواند             اشهی لنا و احلی من قبله العذارا
هنگام تنگدستی در عیش کوش و مستی             کاین کیمیای هستی قارون کند گدا را
سرکش مشو که چون شمع از غیرتت بسوزد             دلبر که در کف او موم است سنگ خارا
آیینه سکندر جام می است بنگر             تا بر تو عرضه دارد احوال ملک دارا
خوبان پارسی گو بخشندگان عمرند             ساقی بده بشارت رندان پارسا را
حافظ به خود نپوشید این خرقه می آلود             ای شیخ پاکدامن معذور دار ما را

حافظ

خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی متخلص به “حافظ”، غزلسرای بزرگ و از خداوندان شعر و ادب پارسی است. وی حدود سال ۷۲۶ هجری قمری در شیراز متولد شد. علوم و فنون را در محفل درس استادان زمان فراگرفت و در علوم ادبی عصر پایه‌ای رفیع یافت. خاصه در علوم فقهی و الهی تأمل بسیار کرد و قرآن را با چهارده روایت مختلف از بر داشت. “گوته” دانشمند بزرگ و شاعر و سخنور مشهور آلمانی دیوان شرقی خود را به نام او و با کسب الهام از افکار وی تدوین کرد. دیوان اشعار او شامل غزلیات، چند قصیده، چند مثنوی، قطعات و رباعیات است. وی به سال ۷۹۲ هجری قمری در شیراز درگذشت. آرامگاه او در حافظیهٔ شیراز زیارتگاه صاحبنظران و عاشقان شعر و ادب پارسی است.

 

نقاشی خط دیجیتال چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی ، بروز شدن سیستم های کامپیوتری و نرم افزارهای کاربردی، نقاشیخط دیگر محدود به بوم و ابزارهای سنتی مثل رنگ، قلمو، ماژیک و… نمی باشد. امروزه با استفاده از هنر خوشنویسی و اجرای این آثار در نرم افزار های حرفه ای طراحی و گرافیک(فتوشاپ، ایلاستریتور، کورل و…) عملاً نیازی به ابزارهای پر هزینه برای طراحی یک اثر نقاشیخط نخواهد بود. علاوه بر آن سهولت استفاده ، سرعت در اجرا و عدم محدودیت در تعداد تولید از یک اثر میتواند تحولی عظیم در حوزه هنر خوشنویسی و نقاشی خط محسوب شود. البته هنوز هم برخی بر این باور هستند که اجرای آثار هنری با ابزارهای قدیمی و سنتی، از اصالت و جذابیت بیشتری برخوردار هست و آثار دیجیتال را به عنوان هنری اصیل قابل قبول نمی دانند. به نظر شما چند درصد از مردم توان خرید آثار نقاشیخط با هزینه های چند میلیون تومانی را خواهند داشت؟ چرا نباید با استفاده از تلفیق هنر و تکنولوژی، همه مردم را از این هنر بهره مند نمود؟
تیم طراحی و گرافیک سایت تربچه با جذب طراحان حرفه ای و کارآزموده توانسته است آثار فاخر و جذابی را با هزینه بسیار کم در این زمینه ارائه دهد تا همه ی مردم در هر سطحی از زندگی بتوانند از این آثار استفاده نموده و منزل یا محل کارشان را با هنر اصیل ایرانی زنده کنند.

ویژگی های نقاشی خط شعر دل می رود ز دستم

چاپ و ساخت تابلوهای دیواری با کیفیت فوق العاده
امکان ایجاد تغییر رنگ
هزینه فوق العاده کم در مقایسه با آثار سنتی
ارائه فایل فتوشاپی PSD
قابلیت چاپ به عنوان پوستر دیواری، ماگ، کوسن و…

ارسال دیدگاه

قیمت : 490,000 تومان
به باشگاه مشتریان تربچه بپیوندید ثبت نام