نقاشی خط شعر قمارباز مولانا

توضیحات نظرات
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

نقاشی خط شعر قمارباز مولانا

طرح تابلو نقاشی خط شعر قمارباز مولانا با طراحی جدید و خاص با کیفیتی عالی و کم نظیر در ابعاد ۷۰ * ۵۰ سانتی متر با رزولوشن ۳۰۰PPI و مد رنگی CMYK می باشد. تابلو نقاشی خط قمارباز که از اشعار مولانا می باشد با فرمت PSD بوده و قابل استفاده در نرم افزار فتوشاپ می باشد.

نقاشی خط چیست؟

نقاشی‌خط (نقش‌نوشت، نقش خط، نوشت‌نگار) شیوه‌ای است در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی که به تدریج در دهه ۱۳۳۰-۱۳۴۰ خورشیدی توسط برخی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت و تاکنون به حیات خود در عرصه هنر معاصر ادامه داده و در بسیاری از کشورهای منطقه نیز پیروانی یافته‌است. آنان به ترکیبی از خطاطی و نقاشی دست زدند از این رو به این شیوه گاهی خطاطی و خط نقاشی هم می‌گویند.

ریشه‌های خوشنویسی را می‌توان در شیوه‌های تفننی خوشنویسی ایرانی مانند خط توأمان، خط متعاکس، خط مسلسل، طغرا و مانند آن‌ها مشاهده کرد و جلوه‌های پر فروغی از نقاشی‌خط را در شیوه سنتی گلزار یا در آثار هنرمندانی از دوره قاجار مانند ملک‌محمد قزوینی یا اسماعیل جلایر موجود است اما شاید بتوان گفت مکتب سقاخانه در نقاشی معاصر ایران خاستگاه اصلی زیباشناسی و نوآوری معاصر، در خوشنویسی و پیدایش نقاشی‌خط بوده‌است.

در دوران پس از انقلاب، خوشنویسی با اقبال زیادی از سوی جوانان مواجه شد آنان در عرصه‌های مختلف اعم از شیوه‌های سنتی یا تلاش برای ایجاد خلاقیت‌های نوین با هم به رقابت پرداختند. در این عرصه روند نقاشی‌خط هم شاهد تجربه‌های متفاوت و گسترده‌ای شد.

مولانا یا مولوی

مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولوی شاعر بزرگ قرن هفتم هجری قمری است. وی در سال ۶۰۴ هجری قمری در بلخ زاده شد. پدر وی بهاءالدین که از علما و صوفیان بزرگ زمان خود بود به سبب رنجشی که بین او و سلطان محمد خوارزمشاه پدید آمده بود از بلخ بیرون آمد و بعد از مدتی سیر و سیاحت به قونیه رفت. مولانا بعد از فوت پدر تحت تعلیمات برهان‌الدین محقق ترمذی قرار گرفت. ملاقات وی با شمس تبریزی در سال ۶۴۲ هجری قمری انقلابی در وی پدید آورد که موجب ترک مسند تدریس و فتوای وی شد و به مراقبت نفس و تذهیب باطن پرداخت. وی در سال ۶۷۲ هجری قمری در قونیه وفات یافت.

متن شعر قمارباز

همه صیدها بکردی هله میر بار دیگر          سگ خویش را رها کن که کند شکار دیگر
همه غوطه‌ها بخوردی همه کارها بکردی          منشین ز پای یک دم که بماند کار دیگر
همه نقدها شمردی به وکیل درسپردی          بشنو از این محاسب عدد و شمار دیگر
تو بسی سمن بران را به کنار درگرفتی          نفسی کنار بگشا بنگر کنار دیگر
خنک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش          بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
تو به مرگ و زندگانی هله تا جز او ندانی          نه چو روسبی که هر شب کشد او بیار دیگر
نظرش به سوی هر کس به مثال چشم نرگس          بودش زهر حریفی طرب و خمار دیگر
همه عمر خوار باشد چو بر دو یار باشد          هله تا تو رو نیاری سوی پشت دار دیگر
که اگر بتان چنین‌اند ز شه تو خوشه چینند          نبدست مرغ جان را به جز او مطار دیگر

بررسی نقاشی خط قمارباز

طرح تابلو نقاشی خط قمارباز با طراحی جذاب و خاص و کیفیتی منحصر به فرد بوده که چشمان هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این در سبکی جدید از نقاشی خط و به صورت دو رنگ طراحی شده است. طرح نقاشی خط قمارباز در ابعاد ۷۰ * ۵۰ سانتی متر با رزولوشن ۳۰۰PPI و مد رنگی CMYK می باشد.

این روزها استفاده از نقاشی خط به عنوان تابلو و پوسترهای دیواری بسیار مرسوم است. شما میتوانید با هزینه ای بسیار اندک و کمتر از ارزش واقعی این طرح، نسخه ای از طرح را تهیه نموده و برای خود چاپ نمایید و به عزیزانتان هدیه دهید، یا اینکه به صورت کاغذ دیواری بر دیوار منزل آن را چاپ نمایید. این طرح به دلیل رزولوشن و کیفیت بالایی که دارد، قابل چاپ تا ابعاد ۳ * ۲ متر می باشد!

طرح نقاشی خط شعر قمارباز قابل استفاده در زمینه های مختلف از جمله تابلو هنری، پوستر و کاغذ دیواری، المان های دکوراسیون داخلی، کوسن، ماگ و… خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه

قیمت : 590,000 تومان
به باشگاه مشتریان تربچه بپیوندید ثبت نام