نقاشی خط چو عاشق می شدم گفتم

توضیحات نظرات
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

نقاشی خط چو عاشق می شدم گفتم

هنر نقاشی خط یک هنر و نو آوری ایرانی است که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. نقاشی خط یکی از حوزه های هنرهای تجسمی می باشد که سبک و سیاق به کار رفته در آن کاملا ایرانی می باشد و طرز بیان آن به شیوه نقاشی می باشد. طرح نقاشی خط چو عاشق می شدم گفتم، توسط تیم طراحی و گرافیک سایت تربچه ارائه شده است. این طرح با خط شکسته و در ابعاد ۷۰ * ۵۰ سانتی متر با رزولوشن ۳۰۰PPI و مد رنگی RGB با کیفیت عالی ارائه شده است. نقاشی خط شعر حافظ ابتدا به صورت دستی خطاطی شده و سپس در نرم افزار فتوشاپ رنگ آمیزی، نقاشی و سایه زنی های آن انجام شده است. طرح تابلو نقاشی خط فوق با فرمت PSD ارائه شده و قابل استفاده و ویرایش در نرم افزار فتوشاپ می باشد. به دلیل کیفیت فوق العاده و رزولوشن بالای این طرح، قابلیت چاپ تا ابعاد ۳ * ۲ متر را بدون افت کیفیت خواهد داشت.

متن کامل شعر چو عاشق می شدم

بتی دارم که گرد گل ز سنبل سایه بان دارد           بهار عارضش خطی به خون ارغوان دارد
غبار خط بپوشانید خورشید رخش یا رب           بقای جاودانش ده که حسن جاودان دارد
چو عاشق می‌شدم گفتم که بردم گوهر مقصود           ندانستم که این دریا چه موج خون فشان دارد
ز چشمت جان نشاید برد کز هر سو که می‌بینم           کمین از گوشه‌ای کرده‌ست و تیر اندر کمان دارد
چو دام طره افشاند ز گرد خاطر عشاق           به غماز صبا گوید که راز ما نهان دارد
بیفشان جرعه‌ای بر خاک و حال اهل دل بشنو           که از جمشید و کیخسرو فراوان داستان دارد
چو در رویت بخندد گل مشو در دامش ای بلبل           که بر گل اعتمادی نیست گر حسن جهان دارد
خدا را داد من بستان از او ای شحنه مجلس           که می با دیگری خورده‌ست و با من سر گران دارد
به فتراک ار همی‌بندی خدا را زود صیدم کن           که آفت‌هاست در تاخیر و طالب را زیان دارد
ز سروقد دلجویت مکن محروم چشمم را           بدین سرچشمه‌اش بنشان که خوش آبی روان دارد
ز خوف هجرم ایمن کن اگر امید آن داری           که از چشم بداندیشان خدایت در امان دارد
چه عذر بخت خود گویم که آن عیار شهرآشوب           به تلخی کشت حافظ را و شکر در دهان دارد

شاعر : حافظ شیرازی

هنر نقاشی خط

یکی از هنرهای بسیار زیبا، هنر نقاشی خط است. نقاشی خط ، ترکیبی هنرمندانه از نقاشی ، فرم و خوشنویسی است. از دیرباز تا حالا، خوشنویسی و نقاشی رابطه ای تنگاتنگ با هم داشته اند و همراهی این دو هنر در نقاشی خط، بسیار چشم نواز و دیدنی است. نقاشی خط، آرایشی هنرمندانه از حروف و کلمات در قالب یک طرح نقاشی است که در ذهن خوشنویس ایجاد می شود. با کمک نقاشی خط ، هنرمند با ذوق و مهارت خود، تکنیک های خطاطی و نقاشی را به کار می گیرد و تابلوی نقاشی خود را با استفاده از حروف خلق می کند. نقاشیخط در گروه هنرهای تجسمی قرار می گیرد. هرکدام از آثار هنری که با کمک تکنیک های خطاطی و نقاشی به وجود بیاید، جزو آثار نقاشی خط محسوب می شود. نقاشیخط ، یکی از هنرهای ارزشمند است که به خوشنویسان و خطاطان این اجازه را می دهد که از دانش بصری خود استفاده کنند و با کمک رنگها و حروف خوشنویسی، احساسات و اندیشه های خود را به مخاطبان منتقل کنند.

نقاشی خط دیجیتال چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی ، بروز شدن سیستم های کامپیوتری و نرم افزارهای کاربردی، نقاشیخط دیگر محدود به بوم و ابزارهای سنتی مثل رنگ، قلمو، ماژیک و… نمی باشد. امروزه با استفاده از هنر خوشنویسی و اجرای این آثار در نرم افزار های حرفه ای طراحی و گرافیک(فتوشاپ، ایلاستریتور، کورل و…) عملاً نیازی به ابزارهای پر هزینه برای طراحی یک اثر نقاشیخط نخواهد بود. علاوه بر آن سهولت استفاده ، سرعت در اجرا و عدم محدودیت در تعداد تولید از یک اثر میتواند تحولی عظیم در حوزه هنر خوشنویسی و نقاشی خط محسوب شود. البته هنوز هم برخی بر این باور هستند که اجرای آثار هنری با ابزارهای قدیمی و سنتی، از اصالت و جذابیت بیشتری برخوردار هست و آثار دیجیتال را به عنوان هنری اصیل قابل قبول نمی دانند. به نظر شما چند درصد از مردم توان خرید آثار نقاشیخط با هزینه های چند میلیون تومانی را خواهند داشت؟ چرا نباید با استفاده از تلفیق هنر و تکنولوژی، همه مردم را از این هنر بهره مند نمود؟
تیم طراحی و گرافیک سایت تربچه با جذب طراحان حرفه ای و کارآزموده توانسته است آثار فاخر و جذابی را با هزینه بسیار کم در این زمینه ارائه دهد تا همه ی مردم در هر سطحی از زندگی بتوانند از این آثار استفاده نموده و منزل یا محل کارشان را با هنر اصیل ایرانی زنده کنند.

ویژگی های نقاشی خط چو عاشق می شدم

چاپ و ساخت تابلوهای دیواری با کیفیت فوق العاده
امکان ایجاد تغییر رنگ
هزینه فوق العاده کم در مقایسه با آثار سنتی
ارائه فایل فتوشاپی PSD
قابلیت چاپ به عنوان پوستر دیواری، ماگ، کوسن و…

ارسال دیدگاه

قیمت : 150,000 تومان
به باشگاه مشتریان تربچه بپیوندید ثبت نام