نقاشی خط یا رفیق من لا رفیق له

توضیحات نظرات
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

نقاشی خط یا رفیق من لا رفیق له

طرح لایه باز نقاشی خط یا رفیق من لا رفیق له با کیفیتی بی نظیر و طراحی جذاب و خاص مناسب استفاده به عنوان تابلوهای دیواری، پوستر و یا چاپ در ابعاد بزرگ ۳ * ۲ متر بدون افت کیفیت(۷۲) خواهد بود. طرح نقاشی خط  یا رفیق من لا رفیق له که فرازی از دعای جوشن کبیر می باشد به صورت دستی خطاطی شده و در نرم افزار فتوشاپ زمینه سازی و رنگ آمیزی شده است. کالیگرافی فوق در ابعاد ۷۰ * ۵۰ سانتی متر با رزولوشن ۳۰۰PPI و مد رنگی RGB طراحی شده و قابل دریافت می باشد. فرمت طرح یا رفیق من لا رفیق له به صورت PSD بوده و قابل استفاده در نرم افزار فتوشاپ خواهد بود.

دعای جوشن کبیر

دعای جوشن کبیر در بلد الامین و مصباح کفعمی است و آن مروی از حضرت سید الساجدین از پدرش از جد بزرگوارش حضرت رسول صلی الله علیه و علیهم أجمعین می باشد. این دعا را جبرئیل علیه السلام برای پیغمبر صلی الله علیه و آله در یکی از غزوات آورد در حالی که بر تن آن حضرت جوشن گرانی بود که سنگینی آن بدن مبارکش را به درد آورده بود پس جبرئیل عرض کرد که یا محمد پروردگارت تو را سلام می‏رساند و می‏فرماید که بکن این جوشن را و بخوان این دعا را که  برای تو و امت تو امان است. پس شرحی در فضیلت این دعا ذکر فرموده که مقام نقل تمامش نیست از جمله آنکه هر که آن را بر کفن خویش نویسد حق تعالی حیا فرماید که او را به آتش عذاب کند . هر که آن را به نیت در اول ماه رمضان بخواند حق تعالی او را روزی فرماید لیله القدر و خلق فرماید برای او هفتاد هزار فرشته که تسبیح و تقدیس کنند خدا را و ثوابش را برای او قرار دهند. پس فضیلت بسیار نقل کرده تا آنکه فرموده هر که دعای جوشن کبیر را سه مرتبه در ماه رمضان بخواند، جسد او را بر آتش جهنم حرام فرماید و واجب فرماید برای او بهشت را و دو ملک بر او موکل فرماید که حفظ کنند او را از معاصی و در امان خدا باشد.

فرازی از متن دعای جوشن کبیر

 یَا حَبِیبَ مَنْ لا حَبِیبَ لَهُ یَا طَبِیبَ مَنْ لا طَبِیبَ لَهُ یَا مُجِیبَ مَنْ لا مُجِیبَ لَهُ یَا شَفِیقَ مَنْ لا شَفِیقَ لَهُ یَا رَفِیقَ مَنْ لا رَفِیقَ لَهُ یَا مُغِیثَ مَنْ لا مُغِیثَ لَهُ یَا دَلِیلَ مَنْ لا دَلِیلَ لَهُ یَا أَنِیسَ مَنْ لا أَنِیسَ لَهُ یَا رَاحِمَ مَنْ لا رَاحِمَ لَهُ یَا صَاحِبَ مَنْ لا صَاحِبَ لَهُ

ای دوست آن‏که دوستی ندارد،ای پزشک آن‏که پزشکی ندارد،ای‏ پاسخگوی آن‏که پاسخگویی ندارد،ای یار مهربان آن‏که مهربانی ندارد،ای همراه بی‏همرهان،ای فریادرس آن‏که‏ فریادرسی ندارد،ای رهنمای آن‏که رهنمایی ندارد،ای همدم آن‏که همدمی ندارد،ای رحم‏کننده آن‏که رحم‏کننده‏ای ندارد ای همنشینی آن‏که همنشینی ندارد

نقاشی خط

نقاشی‌خط (نقش‌نوشت، نقش خط، نوشت‌نگار) شیوه‌ای است در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی که به تدریج در دهه ۱۳۳۰-۱۳۴۰ خورشیدی توسط برخی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت[۱] و تاکنون به حیات خود در عرصه هنر معاصر ادامه داده و در بسیاری از کشورهای منطقه نیز پیروانی یافته‌است. آنان به ترکیبی از خطاطی و نقاشی دست زدند از این رو به این شیوه گاهی خطاشی و خط نقاشی هم می‌گویند.

ریشه‌های خوشنویسی را می‌توان در شیوه‌های تفننی خوشنویسی ایرانی مانند خط توأمان، خط متعاکس، خط مسلسل، طغرا و مانند آن‌ها مشاهده کرد و جلوه‌های پر فروغی از نقاشی‌خط را در شیوه سنتی گلزار یا در آثار هنرمندانی از دوره قاجار مانند ملک‌محمد قزوینی یا اسماعیل جلایر موجود است اما شاید بتوان گفت مکتب سقاخانه در نقاشی معاصر ایران خاستگاه اصلی زیباشناسی و نوآوری معاصر، در خوشنویسی و پیدایش نقاشی‌خط بوده‌است. در دوران پس از انقلاب، خوشنویسی با اقبال زیادی از سوی جوانان مواجه شد آنان در عرصه‌های مختلف اعم از شیوه‌های سنتی یا تلاش برای ایجاد خلاقیت‌های نوین با هم به رقابت پرداختند. در این عرصه روند نقاشی‌خط هم شاهد تجربه‌های متفاوت و گسترده‌ای شد.

ارسال دیدگاه

قیمت : 590,000 تومان
به باشگاه مشتریان تربچه بپیوندید ثبت نام