کتیبه محرم

طرح کتیبه محرم

مجموعه طرح کتیبه محرم در ابعاد گوناگون با فرمت PSD و قابل ویرایش در نرم افزار فتوشاپ را در این صفحه دنبال کنید. طرح لایه باز کتیبه در مدل های مختلف ایستاده، بیلبوردی، رول پارچه ای و پشت منبری توسط تیم طراحی و گرافیک سایت تربچه طراحی و ارائه شده است. طرح لایه باز بنر محرم قابل استفاده در هیئت های مذهبی، شرکت ها، سازمان ها و ادارات خصوصی و دولتی می باشد.

کتیبه چیست؟

بنا بر آنچه در ویکی پدیا درباره کتیبه آمده است : در جهان اسلام کتیبه‌نگاری در بناهای یادبود، مقبره‌ها، مساجد، مدارس علمیه، بقعه‌ها، عمارات باشکوه، ستون‌ها، و جاهای مناسب دیگر به‌کار می‌رفته‌است و به این ترتیب در این مکان‌ها آثار ارزشمندی از هنر خوشنویسی و کتیبه‌نگاری به اشکال عمودی یا افقی خلق شده و به یادگار مانده‌است. تجزیه و تحلیل این آثار از منظرهای گوناگونِ هنری و موضوعی می‌تواند دریچه‌هایی فراسوی تاریخ، تمدن، و فرهنگ اسلامی بر دیدگان پژوهندگان معاصر بگشاید. انواع مختلف خطوط شامل کوفی، نسخ، ثلث، طغرا، ریحان، محقق، نستعلیق، و جز آن در کتیبه‌نگاری‌های اسلامی از صدر اسلام تاکنون مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از میان خطوط یاد شده، خط ثلث به سبب دور و تموج آن و نیز به جهت حرکات نرم قلم، درشتی و برجستگی حروف، و قابلیت تزیین و ایجاد نقش و نگار در کتیبه‌نویسی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌است. مضمون کتیبه‌ها در بناهای ایران شامل آیات قرآن، احادیث، شعر، ماده تاریخ، تاریخ بناها یا نام بنیان‌گذارانشان، و مواردی جز آن است.

کاربردهای کتیبه در ایام محرم

کتیبه یکی از المان های پر کاربرد در مراسم های مذهبی در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است. طراحی دکوراسیون هیئات، اطلاع رسانی، تصویر سازی و… از دیگر کاربردهای این بنر در ایام محرم می باشد. یکی دیگر از کاربردهای این طرح، استفاده در سازمان های دولتی و خصوصی، شرکت ها و… به جهت آراستن و هماهنگی محیط با ایام شهادت امام حسین (ع) و محرم است.

ویژگی های طرح کتیبه محرم

  • لایه باز و قابل ویرایش با نرم افزار فتوشاپ
  • ارائه شده با فرمت PSD
  • کیفیت بسیار خوب برای چاپ
  • تایپوگرافی های حرفه ای
به باشگاه مشتریان تربچه بپیوندید ثبت نام